Lisa som försvann='(

Hej på er igen, igår var det en lång och jobbig dag utan slut (kändes det som iaf) Det jobbiga var att en av kattungarna åkte sin väg med min avlidna adoptiv farfars bror. Han heter Bosse. Är 63 år gammal och har innan haft många katter. Dels den som följde med honom i bilen, hans gamla katt som heter Astrid. Han döpte katten till Lisa från en annan katt som han hade som inte blev så gammal, den hade nämligen katt pesten.

Så alltså, Bosse kom efter att vi hade ätit middag, innan, före middagen var jag nere hos katterna och gosade extra mkt med Lisa. Vi pratade lite och sen sprang jag och hämtade Lisa, efter det la vi henne i en bur, Bosse gick in och hälsade på alla katter och sen gick vi ut. Han fick låna en till bur av oss för att han inte ville ha Astrid lös i bilen, hon hade nämligen åksjuka och på hit vägen hade Astrid... jaa eeh gjort saker som inte är så frächa, gjort på sig och k-r-ä-k-t-s.
Eeeh haha. Lite äckligt men ja ja...
Lisa började pipa och Sally (katt mamman) kom ut. Det var hemskt att se, tänk dig bara, en liten liten kattunge på åtta veckor sitter i en bur och piper, mamman går runt utanför och jamar och pratar med henne, jav ville öppna buren och släppa ut henne och sen säga till Bosse att hon behövde stanna hos mamma lite till, dom har ju aldrig varit utan mamma förut, eller lite när Sally går ut och jagar, men inte mer än en.... en timma tyyp. Det var hemskt. Nu kanske ni förstår min rubrik. Jag började gråta, tänk om ni själva skulle sitta i den där buren  och eran mamma stog utanför och kunde ingenting göra för att hon inte kan öppna den där förbaskade buren... ='( Riktigt jobbigt. Jag tänkte faktiskt så, tänk om jag skulle sitta i buren och se min mamma gå utanför och säga lugnande ord. Fy... att jag får inte sätta henne i knäet och klappa den luddiga pälsen. Jobigt.

Nu vill jag skriva om nåt roligt. Fast jag vet inte vad. Jo.. katterna kan nu gå ut själva, det är bra för att då kan dom vänja sig lite. Så klart är man lite rädd att dom ska komma bort men Sally passar dom.
Nu vet jag inte vad jag ska skriva längre. Puzz

Lisa.
Hejdå, jag kanske skriver mer sen.
Puzz igen.
Majsen.

Kommentarer
Postat av: systeryster

bosse blir ju hennes nya mamma! ;)

2009-08-04 @ 15:29:33
Postat av: Peter Pien

Stackars Lisa och stackars Maja. En tröst är väl ändå att jag (och jag hoppas Du) vet att Bosse blir en jättebussig husse och att Lisa får ett bra hem, eller hur?

Kram Mooorfar

2009-08-06 @ 16:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0